Wp Header Logo 53.png

لیزر لیپولیز نوعی لیزر است که با روش های تهاجمی و غیر تهاجمی در جهت پیکر تراشی و لاغری نواحی مختلف صورت و بدن استفاده می‌شود.نوع تهاجمی آن بیشتر توسط پزشکان جراح پلاستیک صورت گرفته و نوع غیر تهاجمی آن در کلینیک ها و اتاق های لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز

عملکرد لیپولیزر به این صورت است که گرمایی متمرکز را در لایه های چربی ایجاد می‌کند و باعث شکستن سلول های چربی می‌شود. در مدل های تهاجمی این چربی های شکسته شده فورا از طریق ساکشن و یا مکش خارج می‌شوند اما در مدل های غیر تهاجمی این پروسه زمان بر تر بوده و با گذشت چند جلسه کاهش سایز را مشاهده خواهید کرد .

انواع لیزر لیپولیز

لیپولیزر شامل 2 روش کم تهاجم و غیر تهاجمی است.

در روش اول یک برش کوچک روی محل مورد نظر ایجاد شده و اپلیکاتور لیزر از طریق آن وارد می‌شود و سلول‌‌های چربی را آب می‌کند سپس از طریق یک لوله کوچک، مکش چربی‌های ذوب شده آغاز می‌شود.

روش دوم یعنی غیر تهاجمی، بدون هیچ گونه خراش و برشی لاغری صورت می‌گیرد. به این شکل که با یک اپلیکاتور روی پوست،

اما از آنجایی که ما طرفدار لاغری غیر تهاجمی هستیم، در این مقاله قصد داریم درباره لیزر لیپولیز غیر تهاجمی صحبت کنیم.

 لیزر غیر تهاجمی لیپولیز

لیزر غیرتهاجمی لیپولیز حدود 25 دقیقه طول می کشد. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما یک اپلیکاتور لیزر ویژه را در ناحیه بدن شما که تحت درمان قرار می گیرد قرار می دهد. همانطور که لیزر کار می کند، مقداری احساس گرما خواهید داشت.
معمولا اپلیکاتور های این دستگاه مکعب مستطیل هایی تخت هستند که در سطح شکم و یا پهلو و یا سایر نواحی قرار می‌گیرند این اپلیکاتور ها توسط یک کش مخصوص به مدت 25 دقیقه در نواحی مشخص قرار می‌گیرند و موجب شکستن سلول های چربی می‌شوند .

لیزر لیپولیز

لیپولیزر یا کرایو لیپولیز

این دو روش خیلی قابل مقایسه نیستند چون کاملا از لحاظ عملکردی کاملا متفاوت هستند .

عملکرد کرایو سرما درمانی هست که با فریز کردن چربی ها عمل لاغری را انجام می‌دهد ولی عملکرد لیزر با استفاده از طول موج و حرارت است .

این دو روش شاید شبیه به هم نباشند اما مکمل های خیلی عالی برای در جهت کاهش سایز هستند .

دستگاه های لیپولیزر

لیزر های لیپولیزر غیر تهاجمی معمولا به صورت دستگاه های مجزا ارائه داده نمی‌شوند بلکه همراه و مکمل با سایر سری های لاغری ارائه داده می‌شوند .به ندرت دستگاه های لیزر لیپولیز پیدا خواهید کرد که به تنهایی ارائه شده باشند و شما برای اینکه مراجعینتان  در تعداد جلسه کمتری از لیزر پاسخ گیرند بهتر است از روش های دیگر لاغری استفاده کنید .

برای دیدن نمونه دستگاه های لیزر لیپولیزر کافی است روی کلمه لیزر کلیک کنید تا با دستگاه هایی که به وسیله لیزر لیپولیزر ساپورت می‌شوند آشنا شوید.

تعداد جلسات لیزر لیپولیز

به طور متوسط 8 الی 12 جلسه درمان برای هر عضو بدن نیاز است اما این وضعیت برای افراد مختلف متفاوت است و با توجه به فرم بدنی و نیاز بدن هر فرد تعیین می‌گردد.

البته برای جوابدهی بیشتر از لیپولیزر بهتر است مکمل کنار سایر روش ها لاغری نظیر اراف ها و کرایو ها استفاده گردد و استفاده به تنهایی لیپولیزر خیلی توصیه نمی‌شود .

چه کسانی کاندیدای مناسب برای لیزر لیپولیز هستند؟

کاندیدهای خوب برای لیزر لیپولیز شامل افرادی هستند که:

  • از سلامت کلی برخوردار هستند.
  • سیگار نکشید یا می توانید چند هفته قبل از درمان سیگار را ترک کنید .
  • در مورد نتایج خود انتظارات واقع بینانه داشته باشید.

چه کسی کاندید مناسبی برای لیزر لیپولیز نیست؟

به طور کلی، لیزر لیپولیزر ممکن است بهترین گزینه برای افرادی نباشد که:

  • اضافه وزن ( چاقی ).
  • پوست شل.
  • شرایط پزشکی، مانند دیابت ، بیماری های قلبی عروقی یا بیماری کبد .

لیزر لیپولیزر همچنین برای افرادی که باردار هستند یا در تلاش برای باردار شدن هستند، مناسب نیست. جراح پلاستیک شما به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که لیزر لیپولیزر با حداقل تهاجم یا غیرتهاجمی – یا نوع دیگری از کانتورینگ بدن – برای شما مناسب است.

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *