Wp Header Logo 580.png

مقایسه وان درایو و گوگل درایو شاید برای کسانی که صرفا به این دو سرویس به عنوان یک فضای ذخیره سازی «صرفا» نگاه می کنند اهمیت چندانی نداشته باشد. بنابراین تصمیم میگیرید که از یکی استفاده کنید و ادامه ماجرای زندگی مجازی تان را به پیش می گیرید. اما اگر می خواهید کاربر حرفه ای تری در این فضا باشید خوب است که به تفاوت ها و مقایسه OneDrive با Google Drive بپردازیم و ببینیم که چرا انتخاب نسل حرفه ای های فضای مجازی برای فضای ذخیره سازی ابری وان درایو است.

 

وان درایو با محصولات مایکروسافت ادغام شده و هماهنگ است

مقایسه وان درایو و گوگل درایو در این قسمت برای کسانی اهمیت دارد که مایکروسافت و محصولات آن (از هر نوعی که باشد) بخشی از زندگی شخصی و کاری شان است. بدین معنی که اگر شما در طول روز بارها از محصولات مایکروسافت استفاده می کنید وان درایو می تواند یک انتخاب برنده برای شما باشد. به طور اختصاصی اگر یک اشتراک Microsoft 365 داشته باشید وان درایو به شما ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی ارائه می کند که این واقعا برای ذخیره سازی اسناد و خروجی کارهایی که با محصولات مایکروسافت انجام می دهید عالی است.

مقایسه وان درایو و گوگل درایو

بخش دیگری از مقایسه وان درایو و گوگل درایو مربوط به برنامه هایی است که این دو پشتیبانی می کنند. در حالی که گوگل درایو دارای نرم افزارهایی است که به طور آنلاین پشتیبانی می شوند و می توانید درصدی از امکانات محصولات مایکروسافت را در آن ها ببینید (نظیر (Docs، Sheets و Slides) ) اما وان درایو مستقیما با محصولات مایکروسافت کار می کند و این یعنی برنامه هایی که توسط وان درایو پشتیبانی می شود امکانات عالی تری دارند.

همچنین ویژگی AutoSave فقط برای وان درایو است که به شما این امکان می دهد که هر چه که در محصولات مایکروسافت کار می کنید در وان درایو به طور اتوماتیک ذخیره شود و این ارمغان آورنده امنیت و اعتبار است.

در نهایت باید بدانید که OneDrive مستقیماً در File Explorer ویندوز نیز یکپارچه شده است. این یکپارچگی به شما امکان دسترسی و همگام‌سازی فایل‌ها را بدون نیاز به باز کردن مرورگر یا نصب برنامه دیگری می‌دهد.

بیشتر یاد بگیرید: چطور کلمات داخل یک سند گوگل داک را بشماریم؟

مقایسه وان درایو و گوگل درایو

مقایسه وان درایو و گوگل درایو: وان درایو سریع تر همگام سازی می کند

وان درایو از همگام سازی بلوکی یا block استفاده می کند. بدین معنی که وقتی شما یک فایل را در وان درایو شروع به ویرایش می کنید صرفا بخش هایی که در حال تغییر است (حذف یا اضافه یا ویرایش) به فایل مورد نظر اعمال می شود. بنابراین عملیات همگام سازی سریع تر رخ می دهد. اما گوگل درایو اینگونه عمل نمی کند. در گوگل درایو شما بعد از این که فایل مورد نظر را آپدیت کردید کل فایل یکباره جایگزین فایل قبلی می شود. در مورد فایل های کم حجم شاید مقایسه وان درایو و گوگل درایو در این باره چیز متفاوتی نباشد اما اگر به فایل های بزرگ فکر کنید مطمینا زمانی که صرفه جویی می کنید به چشم می آید.

بنابراین اگر فایل هایی دارید که مدام باید آن ها را آپدیت کنید انتخاب وان درایو بهترین پیشنهاد می تواند باشد.

بیشتر یاد بگیرید: نحوه استفاده از وان درایو

وان درایو از قابلیت امنیتی Personal Vault بهره مند است

 

اگر می خواهید از فایل های خود محافظت بیشتری داشته باشید، می توانید از Personal Vault استفاده کنید. با این قابلیت فایل‌ها و پوشه‌های موجود در آن به تأیید هویت از طریق احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) قبل از اعطای دسترسی نیاز دارند. علاوه بر این، فایل ها در حین نگهداری و در حین انتقال رمزگذاری می شوند.

مقایسه وان درایو و گوگل درایو

برای مثال، بدون Personal Vault، باید یک آرشیو ZIP محافظت شده با رمز عبور ایجاد کنید یا از یک file vault غیررسمی مانند Cryptomator استفاده کنید. اگرچه این لایه امنیتی اضافی را قبل از آپلود فایل‌ها در OneDrive یا Google Drive فراهم می‌کند، اما به اندازه استفاده از Personal Vault کاربرپسند و مستقیم نیست.

 

امکان تنظیم رمز عبور و تاریخ انقضا برای محتوای اشتراک گذاری شده

وقتی که از گوگل درایو استفاده می کنید و یک لینک برای آن ایجاد می کنید، تا هر وقت که این فایل و تنظیمات لینک آن وجود داشته باشند می توانید به آن فایل دسترسی داشته باشید. مخصوصا وقتی که تنظیمات به گونه ای است که فایل و لینک آن با دیگران اشتراک گذاشته شده است، تقریبا مدیریت دسترسی به فایل امکان ندارد مگر این که افرادی که به فایل و لینک دسترسی دارند را محدود کنید.

امکان تنظیم رمز عبور و تاریخ انقضا برای محتوای اشتراک گذاری شده

اما وان درایو داستان دیگری دارد. شما در وان درایو می توانید برای فایل های خود لینک ایجاد کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید اما می توانید برای این لینک و محتوای اشتراکی تاریخ انقضا و یا حتی رمز عبور نیز قرار دهید. وقتی که برای لینک تاریخ انقضا تنظیم می کنید فرقی ندارد که چه کسی رمز عبور دارد یا نه!! بلکه در سر رسید تاریخ انقضا دیگر کسی نمی تواند به فایل مورد نظر دسترسی داشته باشد.

 

وان درایو برای ویرایش PDF حرفه ای تر است

مقایسه وان درایو و گوگل درایو در این قسمت کمی نا محسوس است چرا که برای ویرایش فایل های پی دی اف باید از اپلیکیشن های موبایلی وان درایو و گوگل درایو استفاده کنید. دقت کنید که ویرایش پی دی اف برای گوگل درایوی های اندرویدی فقط در دسترس است و آیفونی ها این قابلیت را ندارند. البته که وقتی هم صحبت از ویرایش می کنیم چیزی که در دسترس کاربران در گوگل درایو است یک ویرایش ساده در حد یک حاشیه نویسی است که شامل یک قلم و پاک کن است.

مقایسه وان درایو و گوگل درایو
مقایسه وان درایو و گوگل درایو برای بررسی قابلیت های ویرایش پی دی اف

اما در وان درایو امکانات بهتری در خدمت شما است. اول این که هم اندرویدی ها و هم iOSای ها امکان استفاده از قابلیت ویرایش پی دی اف در وان درایو دارند. همچنین کاربران برای ویرایش می توانند از چندین قلم استفاده کنند. ویرایشی که وان درایو ارائه می کند شامل نوشتن و افزودن شکل و یادداشت ها و امضا ها و تاریخ هاست. قابلیت حرفه ای تر برای ویراایش پی دی اف توسط وان درایو این است که می توانید از میان یک پی دی اف با چندین صفحه فقط خروجی از صفحات خاص بگیرید و یا این که چند پی دی اف را با هم ادغام کنید و تبدیل به یک پی دی اف یکتا کنید.

 

وان درایو مقرون به صرفه تر و ارزان تر از گوگل درایو

مقایسه وان درایو و گوگل درایو از نظر ارائه فضای ذخیره سازی ابتدا شاید کمی تامل برانگیز باشد چرا که گوگل درایو در ابتدا به شما ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی می دهد اما وان درایو در ابتدا فقط به ۵ گیگابایت بسنده می کند. منطقی است که از نظر فضا صرفا گوگل درایو را منتخب کنیم اما وقتی که صحبت از Microsoft 365 و استفاده گروهی از وان درایو می شود (که به محیط خانوادگی شهرت دارد) فضایی که وان درایو ارائه می کند بیشتر است.

کافی است که یک بار هزینه ای تقریبا ۱۰ دلاری داشته باشید و یک اشتراک Microsoft 365 خریداری کنید. به محض این که این کار را انجام دهید وان درایو به شما ۶ ترابایت فضای ارائه می کند. در حالی که اگر بخواهید در گوگل درایو همین مقدار هزینه کنید فقط ۲ ترابایت به شما فضا ارائه می شود.

علاوه بر این، این اشتراک به شما امکان دسترسی به نسخه های دسکتاپ برنامه های Microsoft 365 را نیز می دهد و بهره وری کاری شما را نیز با ابزارهایی که دارد بهبود می بخشد.

آیا شما تجربه ای در رابطه با استفاده از این دو سرویس آنلاین دارید؟ نظر خود را با ما در رابطه با تجربه ای که داشته اید به اشتراک بگذارید.

منبع کمکی: howtogeek

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *