Wp Header Logo 657.png
تولید خمیردندان مخصوص دیابتی‌ها توسط محققان کشور

محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی نخستین خمیردندان مخصوص دیابتی‌ها را تولید کردند. این محصول با استفاده از گیاهان بومی ایران و با هدف کاهش عوارض دیابت همچون خشکی دهان و خونریزی لثه تولید شده و قرار است با ورود به بازار‌های جهانی، تحول تازه‌ای در بهداشت دهان و دندان دیابتی‌ها ایجاد کند.

سیدحمید ناظر مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: شرکت دانش‌بنیان ما به تازگی از نخستین خمیردندان مخصوص دیابتی‌ها در آسیا و آفریقا رونمایی کرده است. این محصول با استفاده از سه گیاه بومی ایرانی شامل فلسا، پوست گردو و سیاه‌گیله طراحی شده و به‌طور خاص برای کاهش عوارض دیابت نظیر خشکی دهان و خونریزی لثه بهینه شده است.

به گفته وی، در حالی که محصولات مشابه در آمریکا و اروپا تنها تقویت‌کننده هستند و جنبه درمانی یا پیشگیرانه ندارند، این خمیردندان به‌طور خاص برای دیابتی‌ها توسعه یافته است.

وی گفت: ما از شیرین‌کننده‌های خاصی در این خمیردندان استفاده کرده‌ایم و پتنت مربوط به لایه نازک آن ثبت شده است. در ایران، با جمعیت حدود 17 میلیون دیابتی و پیش‌دیابتی، هدف ما رسیدن به 20 درصد بازار این گروه طی دو سال آینده است که پیش‌بینی می‌شود درآمد ناخالص حدود 800 میلیارد تومان در این مدت داشته باشد.

وی تصریح کرد: شرکت ما همچنین برنامه‌هایی برای گسترش به بازارهای خارجی، به‌ویژه آسیا و آفریقا با رشد بالای 80 درصد، دارد. هند با حدود صد میلیون دیابتی، بازار بالقوه بزرگی به شمار می‌رود. در حال حاضر، نمونه‌های مشابه در اروپا و آمریکا به عنوان تقویت‌کننده موجود است و به مسائل پیشگیری توجهی ندارند.

مدیرعامل این شرکت گفت: این شرکت دانش‌بنیان در حال جذب سرمایه برای تولید هزار تا دو هزار واحد از این خمیردندان است تا با استفاده از فیدبک بازار، تصمیم‌گیری در مورد شروع صادرات یا فعالیت داخلی را انجام دهد. پتنت خارجی در حال اقدام است و انتظار می‌رود که پروسه‌های لازم شامل مجوزها، برند بین‌المللی و تست‌های بالینی، که به مدت 3 تا 4 ماه به طول خواهد انجامید، به زودی تکمیل شود.

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *