Wp Header Logo 689.png

جوان آنلاین: اعصاب ندارم، می‌روم تو پارک تا کله‌ام را با گل داغ کنم! این را محسن ۱۸ ساله به دوستش رامبد پشت گوشی همراه می‌گوید!

به گزارش فارس، بر اساس اعلام معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر محمد جمالو در بین هر ۱۰۰ دانش آموز، ۲.۱ نفر معتادند؛ یعنی در هر هزار دانش‌آموز، ۲۱ نفر به اعتیاد مبتلا هستند. رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر علی غلامی می‌گوید: یک فرد معتاد حداقل ۱۰ نفر را با خود همراه می‌کند.

به گفته پدر مددکاری اجتماعی ایران مصطفی اقلیما براساس متوسط جهانی، هر چقدر معتاد شناخته شده وجود داشته باشد، به همان مقدار نیز معتاد ناشناس در آن کشور وجود دارد. آذرخش مکری متخصص درمان اعتیاد می‌گوید: «نوجوانی که دچار بی‌انگیزگی شده و بگوبخند ندارد و انزوا طلب و درون‌گرا شده یک سناریوی جدی برای خانواده است.»

به اعتقاد این روانپزشک اینکه «همه مشکلات را بر گردن مواد مخدر بیندازیم درست نیست؛ درصورتی‌که تغییر نگرش‌ها، معاشران و اهداف زندگی، سناریوی بدخیم اعتیاد فرد را ایجاد می‌کند. در مقابل، اقلیما تاکید دارد «اصلی‌ترین حرف مشترک نوجوانان و جوانان این است که هیچ کس حرف آن‌ها را نمی‌فهمد و از تبعیض‌ها و نابرابری‌هایی که برایشان روی می‌دهد به شدت ناراحت و گلایه‌مند هستند.» کارشناسان معتقد هستند ایجاد امید و نشاط در جامعه و افزایش ارتباط دوستانه والدین با فرزندان و تسهیل شرایط و امکانات فرهنگی و اجتماعی برای این گروه جامعه و درک روحیات آنها؛ از جمله عواملی است که می‌توان این افراد را مقابل اعتیاد مصون نگه داشت.

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *