جوان آنلاین: طرح شناسایی تاکسیهای غیرفعال در تهران از سال گذشته آغاز شده است و در این راستا ضمن شناسایی ۱۲هزار تاکسی غیرفعال ۶ هزار تاکسی به عرصه خدمت بازگشتهاند؛ در صورتی که هر تاکسیران دو بار اخطار پیامکی دریافت کند، مجوز طرح ترافیک و سهمیه کارت سوختش حذف میشود.
عدم خدماترسانی حتی بخشی از حدود ۸۰ هزار تاکسی موجود در تهران به شهروندان میتواند چالشهایی برای مسافران ایجاد کند، بنابراین شناسایی تاکسیهای فعال از اهمیت ویژهای برخوردار است.
سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شهریور سال ۱۴۰۲ طرح جدیدی با نام «لاگ هوشمند» به منظور شناسایی ناوگان فعال برای افزایش سطح خدمات به شهروندان آغاز کرد و مقرر شد در فاز نخست این طرح، تاکسیهای گردشی و تلفنی طی یک ماه حداقل ۲۰ پرداخت کرایه بهصورت هوشمند (QR کد) داشته باشند، البته در اجرای این طرح از یک اهرم تشویقی هم استفاده و مقرر شد به تاکسیرانهایی که بیشترین تراکنش پرداخت در قالب لاگ هوشمند را ثبت کنند، لاستیک هدیه داده شود.
در ادامه این روند، شادی مالکی، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شناسایی تاکسیرانهای غیرفعال در تهران خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته بیش از ۱۲ هزار دستگاه تاکسی غیرفعال در پایتخت شناسایی شدند که بیش از ۶ هزار تاکسی را به عرصه خدمت به شهروندان بازگرداندیم. با توجه به مصوبه شورای ترافیک و تفویض اختیار به سازمان تاکسیرانی در خصوص صلاحیت تاکسیرانها برای دریافت طرح ترافیک و سهمیه سوخت، در صورتی که هر تاکسیران دوبار اخطار پیامکی دریافت کند، مجوز طرح ترافیک و سپس سهمیه کارت سوختش حذف خواهد شد. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، نیز پیشتر درباره فعالیت تاکسیهای غیرفعال در پایتخت گفته بود که سهمیه سوخت تاکسیهایی که راننده آنها پیام کوتاه سوم از سوی این سازمان را دریافت کنند، اما همچنان غیرفعال باشند، قطع میشود. احمد قیومی، فرماندار تهران نیز با بیان اینکه تاکسیهایی که در سطح شهر تهران تردد میکنند، موظف به ارائه خدمت به پایتختنشینان هستند، اظهار کرد: در صورتی که تاکسیها غیرفعال باشند و به شهروندان خدماترسانی نکنند، شناسایی میشوند تا امتیازات آنها گرفته شود؛ در این راستا لیستی از این تاکسیها در تهران آماده شدهاست و به آنها علاوه بر ارسال پیام کوتاه از طریق تماس تلفنی اعلام شدهاست نسبت به خدماترسانی در سطح شهر اقدام کنند. وی افزود: اگر این دسته از تاکسیرانها قصد ورود به چرخه سرویسدهی به شهروندان ندارند باید وضعیت خود را تعیینتکلیف کنند، زیرا از این افراد در چنین شرایطی مزایایی که برای آنها در نظر گرفته شدهاست، سلب خواهد شد.
source