Wp Header Logo 931.png

در حالی که بسیاری از خودروسازان هنوز در مرحله آزمایشگاهی فناوری خودران هستند، نیسان گامی بلند به جلو برداشته و فناوری پیشرفته خود را در ترافیک شهری ژاپن آزمایش کرده است.

این خودروساز ژاپنی اخیراً آزمایشی بی‌سابقه در منطقه پرتردد ژاپن انجام داد که می‌تواند سرآغاز تحولی عظیم در صنعت حمل و نقل باشد.

برخلاف آزمایش‌های قبلی که در محیط‌های کنترل‌شده انجام می‌شد، نیسان این بار مینی‌ون سرنا e-POWER خود را بدون راننده در میان خودروها، عابران پیاده و ترافیک شهری به حرکت درآورد. این نخستین تجربه حرکت یک خودروی خودران در چنین محیطی است و به علت مقررات سختگیرانه این کشور، تاکنون هیچ خودروسازی اجازه انجام چنین کاری را نداشتند.

تیم مهندسی نیسان برای تجهیز این مینی‌ون از ترکیبی هوشمندانه از فناوری‌ها بهره برده است: ۱۴ دوربین هوشمند، ۹ سیستم رادار پیشرفته و ۶ سنسور لیدار دقیق! تمامی این امکانات یادآور سیستم به کار رفته در خودروهای لوکس ولوو EX90 و ES90 هستند.

مهندسان نیسان، مینی‌ون سرنا را به دلیل ارتفاع مناسب آن برای این پروژه انتخاب کردند. با نصب سنسورها در ارتفاع حدود ۱.۸۷ متری، این سیستم توانایی دید گسترده‌تر و جمع‌آوری داده‌های دقیق‌تر نسبت به خودروهای آزمایشی قبلی مانند نیسان لیف را دارد.

گرچه هدف نهایی نیسان دستیابی به فناوری کاملا خودران (سطح ۴) است، اما این آزمایش با سیستم سطح ۲ انجام شد که به معنای رانندگی بدون استفاده از دست‌ها است.

آزمایش موفقیت‌آمیز فناوری خودران در خیابان‌های شلوغ ژاپن

دلیل این محدودیت، قوانین فعلی ژاپن است که هنوز اجازه حرکت خودروهای کاملاً خودران در جاده‌ها را نمی‌دهد. برای اطمینان از ایمنی، یک تکنسین در صندلی سرنشین حضور داشت و تیمی از مهندسان نیز از راه دور، عملکرد خودرو را بررسی می‌کردند.

البته تا سال ۲۰۲۷ شاهد راه‌اندازی خدمات حمل و نقل خودران در ژاپن خواهیم بود و قرار است ۲۰ خودروی آزمایشی تا سال ۲۰۲۶ در یکی از شهرهای ژاپن یعنی یوکوهاما به کار گرفته شود.

این پروژه هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای سیستم‌های حمل و نقل عمومی (در مناطقی که با کمبود راننده مواجه هستند)، موثر خواهد بود. پس از انتشار این خبر، لوتوس نیز از راه‌اندازی سرویس تاکسی روباتیک خود در چین خبر داده که با استفاده از شاسی‌بلند تمام برقی الکتره انجام می‌شود. این خودرو با وزن ۱۷۴۰ کیلوگرمی، مجهز به گیربکس X-TRONIC CVT و سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب است.

با حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت، سرنا پلتفرم مناسبی برای آزمایش فناوری‌های پیشرفته نیسان به شمار می‌رود.

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *