Wp Header Logo 1182.png
دانش‌آموزان به عنوان کنشگر اجتماعی؛ آغاز نگاه نو در تربیت و آموزش

رئیس مرکز حرکت‌های مردمی و جهادی بنیاد علوی در مراسم آغاز عملیات ساخت ۱۱۵۱ کلاس درس و پایان مدارس ناایمن سنگی، با تأکید بر اهمیت تربیت فرهنگی، از رویکرد جدید بنیاد مستضعفان در نگاه به دانش‌آموز به عنوان کنشگری فعال در مسیر تحقق عدالت اجتماعی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار آنا، محمدصادق توسلی، رئیس مرکز حرکت‌های مردمی و جهادی بنیاد علوی، در مراسم پایان مدارس ناایمن سنگی و آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۱۵۱ کلاس درس استاندارد و همچنین اولین دوره آموزشی توانمندسازی مربیان اردو‌های دانش‌آموزی بنیاد مستضعفان که امروز در اردوگاه تفریحی ورزشی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: در دوره جدید و با هدایت‌های دهقان، موضوع تربیت و فعالیت‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گرفته است. هدف ما این است که مسیر تازه‌ای برای برگزاری اردو‌هایی هدفمند فراهم شود که دانش‌آموزان را نه صرفاً به عنوان محصل، بلکه به عنوان استعداد‌هایی اثرگذار و کنشگر در مسیر تحقق عدالت اجتماعی ببینیم.

وی افزود: در الگوی جدید، اردو و فعالیت فرهنگی نه هدف نهایی بلکه ابزاری برای رسیدن به تعالی انسانی و اجتماعی محسوب می‌شود. همچنین، نقش مربی از یک مدرس صرف به راهبری برای تربیت چندساحتی و توانمندسازی تبدیل شده است. ما بر این باوریم که اگر دانش‌آموز، مربی و محیط در کنار هم به‌درستی تعریف و هماهنگ شوند، زیست‌بومی شکل می‌گیرد که عدالت اجتماعی را ممکن می‌سازد؛ همان هدفی که بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی دنبال می‌کنند.

توسلی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان مناطق محروم از فرصت‌هایی بهره‌مند شوند که آنها را به شناخت بهتر از خود، ظرفیت‌های محیطی و مهارت‌های زندگی فعال برساند. در همین راستا، ۱۲۰ مربی از سراسر کشور در این دوره شرکت کرده‌اند که پس از طی مراحل ارزیابی و مصاحبه، به‌عنوان راهبران تربیتی در ۱۰ استان کشور فعالیت خواهند کرد.

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *