

پیکاپ هیوندای سانتا کروز از سال 2021 در آمریکا عرضه شد و رقیبی برای فورد ماوریک بوده است اما این خودرو یک پیکاپ واقعی نیست؛ بلکه یک توسان با فضای بار است. حالا اما هیوندای تأیید کرده که یک پیکاپ واقعاً توانمند تولید خواهد کرد، ولی احتمالاً برای بازار آمریکا نخواهد بود. دان رومنو، مدیرعامل هیوندای استرالیا، در گفتوگو با نشریه درایو تأیید کرد که این شرکت روی یک پیکاپ میان سایز جدید کار میکند. این خودرو قرار است با رقبای شاسی مستقل در منطقه، مانند تویوتا هایلوکس، فورد رنجر، ایسوزو D-Max و پسرعموی خود، کیا تاسمان، رقابت کند.
رومنو گفت:
من مطمئنم که یک پیکاپ در برنامههای ما خواهد بود؛ اما زمان دقیق آن مشخص نیست. زمانبندی به نوع پیکاپی که توسعه میدهیم بستگی دارد. اگر از پلتفرم بدنه روی شاسی مانند تاسمان استفاده کنیم، عرضه میتواند بهزودی اتفاق بیفتد.
جزئیات هنوز مبهم است، همانطور که خود رومنو اذعان کرده و مشخص نیست چه پیشرانهای این پیکاپ را به حرکت درمیآورد. او گزینههای دیزلی، هیبریدی و حتی کاملاً الکتریکی را بهعنوان احتمالات مطرح کرد. با توجه به قوانین سختگیرانهتر زیستمحیطی استرالیا، اشتراک پلتفرم با تاسمان بعید به نظر میرسد؛ اما هیوندای میتواند از شراکت خود با جنرال موتورز کمک بگیرد؛ این دو شرکت اخیراً توافقی برای تولید مشترک وانت و ون امضا کردهاند. رومنو در این رابطه به درایو گفته است:
ما به گزینههای موجود در جنرال موتورز نگاه خواهیم کرد. هدف من این است که به جلو حرکت کنیم و ما یک اتحاد استراتژیک با جنرال موتورز داریم، اما نهفقط برای پیکاپها. میخواهیم گزینههای متعددی داشته باشیم و جنرال موتورز بخشی از این برنامه است.
با توجه به این اظهارات، هیوندای میتواند از پلتفرم شورلت کلرادو برای ساخت پیکاپ خود استفاده کند. هیوندای امیدوار است پیکاپ جدیدش را ظرف سه سال آینده در استرالیا به تولید برساند؛ اما در مورد سانتا کروز، انتظار تغییرات عمدهای برای این پیکاپ کامپکت در آمریکا نداشته باشید. این وانت کوچک اخیراً فیسلیفت شده است.

source