Wp Header Logo 833.png

FUNبا توجه به دیجیتالی شدن دنیا،بسیاری از کشورها به منظور تسهیل مراحل اداری و کاهش هزینه و زمان،اقدام به ارائه خدمات در جهت ثبت نام آنلاین پاسپورت کرده اند.

ایران نیز امکان ثبت نام آنلاین پاسپورت و تمدید آن را ممکن ساخته.ما در این مقاله به نحوه ثبت نام آنلاین و تمدید گذرنامه می پردازیم.

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست و تمدید پاسپورت

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • در صورت داشتن پاسپورت قبلی، باید اصل و کپی آن نیز ارائه شود.
  • یک قطعه عکس ۶x۴ 
  • اجازه محضری از سوی پدر یا قیم قانونی الزامی است برای افراد زیر ۱۸ سال.
  • اجازه محضری از همسر برای تمدید یا صدور پاسپورت جدید برای بانوان متاهل.
  • گواهی فوت همسر یا طلاق‌نامه در صورت نیاز.
  • اجازه کتبی از حفاظت یگان برای نظامیان شاغل و بازنشستگانی که کمتر از ۵ سال از بازنشستگی آن‌ها گذشته باشد.
  • ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت برای مردان بالای ۱۸ سال.

مراحل ثبت نام آنلاین پاسپورت

۱.احراز هویت در دفاتر پلیس +۱۰

اولین مرحله از ثبت آنلاین،مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ نزدیک محل زندگیتان و احراز هویت است.

مراحل احراز هویت ثبت اثر انگشت، اسکن مدارک هویتی و تایید اطلاعات هویتی فرد است.پس از انجام احراز هویت فرد می تواند به مدت ۳ سال بدون نیاز مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ به صورت آنلاین می تواند درخواست های بعدی خود را ثبت کند.

۲.ورود به سامانه egoza.epolice.i

در این مرحله باید به سامانه  egoza.epolice.ir وارد شوید.این سامانه اختصاص به متقاضیان ایرانی دارد،و علاوه بر ثبت درخواست امکان پیگیری آن در این سامانه وجود دارد.

همچنین این سمانه خطاهای انسانی را کاهش و سرعت انجام فرایند ثبت نام را افزایش می دهد.

۳.ثبت نام و ورود به سامانه

پس از اینکه به سامانه ثبت نام آنلاین پاسپورت وارد شدید، به صفحه اصلی سامانه وارد شوید و اطلاعات خواسته شده را در آنجا تکمیل کنید.برای ورود به حساب کاربری خود کدملی و رمز عبوری که در هنگام احراز هویت دریافت کرده اید وارد کنید.

پس از اینکه اطلاعات را وارد کردید، روی گزینه ورود کلیک کنید تا به داشبورد شخصی خود انتقال داده شوید.

۴.درخواست پاسپورت

پس از اینکه وارد داشبورد خود شدید،با گزینه های مختلفی روبه‌رو می شوید که شما باید گزینه (گذرنامه) و سپس (درخواست گذرنامه) را انتخاب کنید.پس از انتخاب فرد متقاضی به صفحه جدیدی منتقل می شود که باید اطلاعات مورد نیاز را به درستی و بدون خطا وارد کند.

۵.تکمیل فرم درخواست پاسپورت

در این مرحله فرد متقاضی باید اطلاعات خواسته شده را(نام ، نام خانوادگی، قد، وزن، کد ملی ، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) تکمیل کند.

دقت در تکمیل اطلاعات باعث می شود تا از مشکلات و تأخیرهای احتمالی جلوگیری شود.

۶.پرداخت هزینه

بعد از اتمام مراحل بالا و تکمیل فرم درخواست ، فرد باید هزینه پاسپورت را پرداخت کند. پس از پرداخت هزینه رسیدی را دریافت می کنید و باید آن را نزد خود نگه دارید تا در صورت بروز مشکلات با رسید پرداخت وضعیت پاسپورت خود را پیگیری کنید.

پس از ثبت درخواست، فرایند صدور پاسپورت آغاز می شود این فرایند ممکن است ۷ تا ۱۰ روز کاری زمان ببرد.پس از آن پاسپورت به آدرس فرد متقاضی فرستاده می شود.

ثبت درخواست تمدید پاسپورت

پس از پایان انتقضای پاسپورت خود باید به سامانه  egoza.epolice.ir وارد شوید.

شماره موبایل و کدملی خود را وارد کنید، پس از این کار اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.

پس از تایید اطلاعات درخواست تمدید گذرنامه ثبت می شود.

در نهایت،ثبت‌نام آنلاین برای صدور یا تمدید گذرنامه در ایران، گامی بزرگ در جهت تسهیل فرآیندهای اداری و رفاه شهروندان است. این امکان به شما این فرصت را می‌دهد که بدون نیاز به مراجعه حضوری، درخواست خود را ثبت کرده و گذرنامه خود را دریافت کنید.

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *