با افزایش استقبال مردم، الگوی استفاده از ChatGPT در حال تغییر است. سؤالات در حوزهی توسعهی نرمافزار با وجود کاهش چشمگیر نسبتبه سال ۲۰۲۴، همچنان بیشترین سهم را دارند؛ موضوعی که نشان میدهد توسعهدهندگان از اصلیترین گروههایی هستند که از چتجیپیتی برای برنامهنویسی و کاربردهای مشابه استفاده میکنند. بر پایهی آمار جدید Sensor Tower، در حال حاضر پرطرفدارترین موضوعات در ChatGPT شامل موارد زیر هستند:
- توسعهی نرمافزار (۲۹ درصد)
- تاریخ و جامعه (۱۵ درصد)
- هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (۱۴ درصد)
- اقتصاد، امور مالی و مالیات (۱۳ درصد)
- سرگرمی (۸ درصد)
- آموزش (۷ درصد)
- برندها و پلتفرمهای فناوری (۵ درصد)
- حقوق و قوانین (۴ درصد)
- سیاست و حکومت آمریکا (۳ درصد)
- اقلیم و محیط زیست (۲ درصد)
۲۹ درصد از تمام درخواستهای کاربران ChatGPT به توسعهی نرمافزار اختصاص دارد. کاربران از این ابزار نهتنها برای سادهسازی کدنویسی در زبانهای مختلف استفاده میکنند، بلکه ChatGPT را ابزاری برای اشکالزدایی و خودکارسازی وظایف میدانند.
یافتههای یک مطالعهی جداگانه نشان میدهد که برنامهنویسان تازهکار (با کمتر از یک سال تجربه) بیشتر از دیگران به آیندهی هوش مصنوعی خوشبیناند.
پس از توسعهی نرمافزار، پرکاربردترین دستهی دیگر، درخواستهای مرتبط با تاریخ و جامعه است که ۱۵ درصد از کل درخواستها را به خود اختصاص میدهد. موضوعات مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فاصلهی زیادی با این رتبه ندارد.
دستهی «اقتصاد و مالیات» رشد چشمگیری داشت و سهمش نسبتبه سال گذشته بیش از سه برابر شد. کاربران در این بخش بهدنبال دریافت تحلیلهایی دربارهی بازارهای مالی، روندهای کلان اقتصادی و سهام هستند.
آمار جدید نشان میدهد که ChatGPT بهتدریج از ابزاری تخصصی برای برنامهنویسان، به دستیار روزمرهی طیف گستردهای از کاربران تبدیل شده است.
تنوع در درخواستها، بازتابی از گسترهی قابلیتهای ChatGPT و تغییر رفتار کاربران در مواجهه با هوش مصنوعی است.
منبع: زومیت
source