Wp Header Logo 1309.png

نیسان قصد دارد کارخانه پرچم‌دار و تاریخی خود در اپاما ژاپن را تعطیل کند؛ تصمیمی که بخشی از استراتژی بازسازی گسترده و کاهش هزینه‌هاست.

کارخانه Oppama که از سال ۱۹۶۱ فعالیت خود را آغاز کرده بود، تولیدکننده بسیاری از مدل‌های مهم نیسان مانند Cedric، Bluebird، Violet، Stanza، Maxima، Cube و Leaf بود. با این حال، این خودروساز اعلام کرد که تولیدات این کارخانه به شرکت Nissan Motor Kyushu در استان فوکوئوکا منتقل خواهد شد.

کارخانه oppama نیسان

این تصمیم در قالب برنامه‌ی «Re:Nissan» و توسط مدیرعامل جدید، ایوان اسپینوزا، اتخاذ شده است. او اعلام کرد:

«نیسان امروز تصمیمی سخت اما ضروری گرفت. این تصمیم آسان نبود، اما برای عبور از چالش‌های کنونی و ساخت آینده‌ای پایدار، گامی حیاتی است. کارخانه اپاما بخشی پرافتخار از تاریخ ماست و میراث آن باقی خواهد ماند.»

تعطیلی کارخانه اپاما تا پایان سال مالی ۲۰۲۷ (پایان زمستان ۱۴۰۶)

برنامه نیسان این است که تا پایان سال مالی ۲۰۲۷ به تولید در کارخانه اپاما پایان دهد. با این حال، برخی سایت‌های مجاور مانند مرکز تحقیقات نیسان، مرکز تست تصادف و بندر Oppama همچنان فعال خواهند ماند.

کارخانه oppama نیسان

طبق این طرح بازسازی، ۷ کارخانه تعطیل خواهند شد و ۲۲ هزار شغل از بین خواهد رفت.

کاهش پلتفرم‌ها و هزینه‌ها

نیسان همچنین اعلام کرده که در دهه آینده تعداد پلتفرم‌ خودروهایش را از ۱۳ به ۷ کاهش خواهد داد و با هدف کاهش هزینه‌های مهندسی، پیچیدگی قطعات را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

تلاشی برای جبران عقب‌ماندگی

کارخانه اپاما طی دهه‌ها نقش اصلی در تولید مدل‌های صادراتی نیسان داشت. اما استراتژی جدید در پی آن است که مسیر توسعه بی‌هدف و گسترش بی‌رویه‌ای را که از زمان مدیرعامل سابق، کارلوس گوسن، آغاز شده بود، اصلاح کند. گوسن مدل‌های ارزان‌قیمت متنوعی را با هدف افزایش فروش روانه بازار کرد، اما نیسان را از تمرکز راهبردی دور ساخت.

کارخانه oppama نیسان

تحولات پس از کرونا و رکود جهانی باعث شد که بسیاری از روندهای قدیمی در صنعت خودرو دگرگون شود و نیسان، نسبت به رقبا، کندتر واکنش نشان دهد.

«این انتقال، کاهش چشمگیر هزینه‌های تولید در ژاپن، تقویت رقابت‌پذیری کارخانه، افزایش سوددهی محصولات و حمایت از رشد بلندمدت نیسان را در پی خواهد داشت.»

همچنین گفته می‌شود شکست مذاکرات ادغام با هوندا نیز به چالش‌های نیسان افزوده و این خودروساز را به کاهش هزینه‌ها واداشته است.

تمرکز روی خودروهای برقی کافی نیست

هرچند نیسان اخیراً با عرضه نسل سوم Leaf و بازطراحی چند مدل مهم، موفقیت‌هایی کسب کرده، اما این تنها بخشی از طرح احیای شرکت است. تغییرات ساختاری و حرکت به سوی برقی‌سازی ناوگان نیازمند زمان و سرمایه است و با کاهش هزینه به تنهایی محقق نمی‌شود.

نیسان Cedric 1900 دلوکس

اسپینوزا در پایان تأکید کرد:

«ما می‌دانیم که این تغییر، نه‌تنها کارکنان، بلکه شرکا، تأمین‌کنندگان و همه کسانی را که دهه‌ها حامی کارخانه اپاما بوده‌اند تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل، گفت‌وگو با مقامات محلی و نمایندگان کارگری را بلافاصله آغاز کرده‌ایم.»

مطالب مرتبط:

  1. کاتالوگ نیسان سیلفی و ایکس تریل کریمان موتور منتشر شد
  2. نیسان پاترول نیسمو معرفی شد، شاسی‌بلند بزرگ اسپرت برای خاورمیانه
  3. کاتالوگ نیسان سیلفی e-POWER پلاس وارداتی آرینا درایو منتشر شد
  4. نیسان Z9، پیکاپ مشترک نیسان و دانگ‌فنگ با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *