

بوگاتی با توربیون هیبریدی وارد فصل جدیدی شده اما هنوز آماده خداحافظی با پیشرانه افسانهای W16 نیست. جدیدترین محصول تک ساخت این شرکت، بوگاتی برویارد نام دارد از پیشرانه ۸ لیتری W16 چهار توربو بهره میبرد که پیشتر در شیرون بازنشسته شده بود. این خودرو، اولین محصول برنامه سولیتر بوگاتی است که با الهام از اسب محبوب اتوره بوگاتی ساخته شده و در هفته اتومبیل مونتری ۲۰۲۵ رونمایی شد. برویارد را کارآفرین هلندی، میشل پریدون سفارش داده که بزرگترین مجموعه خصوصی بوگاتی، شامل خودروها، مبلمان کارلو بوگاتی و مجسمههای رامبرانت بوگاتی را در اختیار دارد.
در نمای جلو، بوگاتی برویارد سپری تراشخورده با جلوپنجره نعل اسبی عریض و چراغهای LED روی گلگیرها با ورودیهای خنککننده اضافی دارد. نمای جانبی با دهانههای C شکل پشت شیشهها و تزئینات فیبر کربن در تضاد با رنگ سبز مشخص میشود. گلگیرهای عقب بهصورت تهاجمی پهن شده و به عرشه عقب سفارشی با ورودی سقفی متصل میشوند. بال یکپارچه دم اردکی در طراحی عقب، داونفورس و جذابیت ظاهری را تقویت میکند. چراغهای عقب X شکل از مدل میسترال گرفته شدهاند اما چهار خروجی اگزوز روی دیفیوزر عقب به شیرون سوپراسپرت شباهت دارند.
داخل و مشخصات فنی بوگاتی برویارد
کابین بوگاتی برویارد چیدمان کلی شیرون را حفظ کرده اما تقریباً هر قطعه شخصیسازی شده است. نقطه برجسته، مجسمه دستساز اسب برویارد است که در شیشهای روی دستهدنده آلومینیومی قرار گرفته است. نقش اسب همچنین روی پانلهای در و پشت صندلیها دوخته شده و به نام اسب اشاره دارد. برویارد بر پایه شاسی فیبر کربن و آلومینیوم خانواده شیرون ساخته شده است. پیشرانه آن، قویترین نسخه W16 چهار توربو با 1600 اسب بخار است.
برویارد هرچند تک ساخت است اما آغازگر برنامه سولیتر خواهد بود که مدلهای اختصاصی تکی را برای مشتریان ثروتمند خلق میکند. بوگاتی اعلام کرد این برنامه سالانه حداکثر دو شاهکار تولید خواهد کرد تا هر خودرو توجه و مهارت لازم را دریافت کند. این خودروهای تک ساخت با تکیه بر سنتهای اتاقسازی، از پیشرانهها و شاسیهای موجود بوگاتی (شیرون یا توربیون) با طراحیهای سفارشی بدنه و کابین بهره میبرند.

source