در این مقاله از گویا آی تی، درباره مزایای پینترست در مقابل دیگر شبکه های اجتماعی صحبت میکنم. درک این تفاوتها به شما کمک میکند تا هم مخاطبان پینترست و هم دنبالکنندگان اینستاگرام خود را بهتر بشناسید و محتوایی تولید کنید که هر دو گروه میخواهند ببینند.
مزایای پینترست در مقابل دیگر شبکه های اجتماعی
پینترست = موتور جستجو
این یک تفاوت بزرگ است. بیشتر پلتفرمهای شبکههای اجتماعی مانند یک فید خبری عمل میکنند که افراد برای مرور جدیدترین پستها به آن مراجعه میکنند. اما پینترست اینگونه نیست و هدف متفاوتی دارد.
افراد با موضوعی خاص در ذهن به پینترست میروند و قصد دارند نتایج کاملاً مشخصی را جستجو کنند. آنها به دنبال چیزهای جدید نیستند، بلکه به دنبال چیزهایی هستند که مرتبط باشند. این یکی از راههایی است که میتوانید رابطه بین شبکههای اجتماعی و پینترست را ببینید: نحوه جستجو و هدف آن.
مردم برای موارد زیر به پینترست میروند:
- الهامگیری
- ایدهها
- محصولات
مردم برای موارد زیر به شبکههای اجتماعی میروند:
- بررسی وضعیت دوستان
- مشاهده پست جدید اینفلوئنسر مورد علاقهشان
- روندهای کنونی
همچنین بخوانید:راهنمای جامع کسب درآمد از پینترست + نکات
این به این معنا نیست که صاحبان کسبوکار در پینترست نباید درباره روندهای جدید پین کنند. فقط به این معناست که مردم به خاطر چیزی که شما پست میکنید به شما توجه میکنند، نه زمان ارسال آن.
پینترست = محتوای همیشهسبز
صحبت از چیزی که پست میکنید ما را به تفاوت مهم دیگری بین پینترست و شبکههای اجتماعی میرساند: محتوای همیشهسبز در مقابل محتوای موقتی. آیا میدانید در دنیای بازاریابی «همیشهسبز» به چه معناست؟ این محتوایی است که در طول زمان ارزشمند و مرتبط باقی میماند. اینجا جایی است که پینترست میدرخشد: دنیای راهنماهای آموزشی، نکات و ترفندها، و محصولاتی که مشکلی همیشگی را حل میکنند.
از سوی دیگر، محتوای موقتی جایی است که شبکههای اجتماعی میدرخشند،این محتوا حول رویدادهای کنونی، مدهای زودگذر و روندهای لحظهای متمرکز است. این ماهیت فرهنگ «فید خبری» است تا فرهنگ «موتور جستجو» که در نکته اول بحث کردیم. شبکههای اجتماعی واقعاً برای «جستجو» به همان شکل طراحی نشدهاند و بنابراین برای جلب توجه به جای ماندگاری در طول زمان، به مرتبط بودن در لحظه وابستهاند.
آمارها این را تأیید میکنند:
- پینهای پینترست به طور متوسط ۴ ماه تعامل دارند. برخی میگویند ۶ تا ۱۲ ماه، اما با استراتژی درست میتواند حتی بیشتر باشد.
- پستهای فیسبوک به طور متوسط ۵ تا ۶ ساعت دیده میشوند.
- ریلهای اینستاگرام در عرض ۴۸ ساعت به مخاطبان خود میرسند.
- جالب است که گفته میشود پستهای وبلاگ عمر مفیدی حدود ۲ سال دارند. (این یکی دیگر از دلایلی است که داشتن یک وبلاگ برای صاحبان کسبوکار در پینترست مهم است.)
پینها وقتی صحبت از دسترسی طولانیمدت باشد، بهترین بازده را برای شما دارند.
پینترست = برنامهریزی
انگیزه مخاطبان شما باید در مرکز استراتژی شما،هنگام برنامهریزی محتوا در پلتفرمهای مختلف باشد. به یاد داشته باشید که پینترست برای تکنیکهای طولانیمدت عالی است. مردم آنجا برای اقدام فوری نیستند. آنها برای برنامهریزی هستند. به همین دلیل است که محتوا عمر طولانی دارد و چرا باید انتشار محتوای خود را برای ۱ تا ۲ ماه قبل از یک رویداد یا فصل برنامهریزی کنید. این دلیل موفقیت راهنماها، آموزشها و لیستها در این پلتفرم است.
شبکههای اجتماعی دیگر بیشتر مبتنی بر تعامل هستند. مردم به اینستاگرام و تیکتاک میروند تا بهروزرسانیها را واکنش نشان دهند، در بخش نظرات تعامل کنند یا فقط هر چیزی که در فیدشان ظاهر میشود را مرور کنند. یک راهنمای آموزشی به اندازه داستانی درباره چیزی که همین امروز در قفسههای تارگت دیدهاید، توجه جلب نمیکند. این یک فضای کاملاً متفاوت است که به استراتژی کاملاً متفاوتی نیاز دارد.
پینترست = قابلیت ذخیرهسازی
اینجا جایی است که درباره «الگوریتم» صحبت میکنیم و اینکه چگونه پینترست و سایر شبکههای اجتماعی تصمیم میگیرند چه چیزی به شما نشان دهند.
پینترست میداند که کاربرانش:
- برنامهریز هستند
- به جستجوی خاص انگیزه دارند
- به دنبال موضوعات ماندگار هستند
بنابراین، الگوریتم کشف محتوا را بر اساس رفتار جستجو (کلمات کلیدی، موضوعات فصلی، روندهای کلی و غیره) و مرتبط بودن به جای زمانبندی تقویمی تنظیم میکند. به همین دلیل است که اگر از کلمات کلیدی مناسب برای پینی که چهار ماه پیش پست کردهاید استفاده کرده باشید، احتمال پیدا شدن آن بیشتر از پینی است که همین امروز صبح پست کردهاید.
پلتفرمهای شبکههای اجتماعی میدانند که کاربرانشان به دلایل متفاوتی آنجا هستند و بنابراین الگوریتم به شکل متفاوتی کار میکند. آنها معمولاً به کاربرانشان:
- محتوا از دوستان
- بهروزرسانیهای صفحات دنبالشده
- روندهای ویروسی
نشان میدهند.
به همین دلیل است که میخواهید مطمئن شوید محتوای شما قابل ذخیره است: برنامهریزان دوست دارند چیزها را برای بعداً ذخیره کنند، و هرچه پینهای شما ذخیره بیشتری داشته باشند، به افراد بیشتری نشان داده میشوند.
پینترست = غیرشخصی
این خوب یا بد نیست، فقط یک واقعیت است، پینترست (یعنی «الگوریتم») به رابطه شما با بینندگانتان اهمیتی نمیدهد. به محتوای شما اهمیت میدهد. بنابراین، در حالی که مهم است حساب تجاری خود را به درستی تنظیم کنید تا مردم بتوانند شما را ببینند و به شما اعتماد کنند، محتوای شما نباید نگران این باشد که شما کی هستید، بلکه باید روی چیزی که ارائه میدهید تمرکز کند. همه چیز درباره بهینهسازی محتوا است.
از سوی دیگر، شبکههای اجتماعی به رابطه شما با بینندگان احتمالی اهمیت میدهند. محتوای شما توسط افرادی که شما را دنبال میکنند یا ارتباطات مشترکی دارند، بیشتر دیده میشود. شما آنجا با نظرات، لایکها، اشتراکگذاریها و دنبالکنندگان پاداش میگیرید.
پینترست = صبر
همه ما میدانیم که پینترست راهی عالی برای کسب درآمد است، وقتی به روش درست پیش بروید. و این «روش درست» راهی است که نیاز به صبر برای آمادهسازی فروش دارد. چون خریداران هدف شما برنامهریز هستند نه خریداران لحظهای، باید محتوای شما برای بازی طولانیمدت مرتبط باقی بماند. راههای کسب درآمد شامل موارد زیر است:
- بازاریابی وابسته
- لینک به محصولات شما در وبسایتها یا فروشگاههای آنلاین
بهترین راه برای جلب توجه خریداران پینترست از طریق سیگنالهای اجتماعی، پستهای وبلاگ، پینها و حس کلی اعتماد به حضور آنلاین شما است که در طول زمان ماندگار باشد.
شما میخواهید خریدار پین شما را با لینکی به محصولتان پیدا کند و آن را برای سه ماه نگه دارد تا زمانی که بالاخره آماده فشار دادن دکمه خرید باشد. این نیاز به صبر، اعتماد به نفس و توانایی انجام کار سخت خلق محتوا با آگاهی از این که احتمالاً بعداً نتیجه خواهد داد، نه حالا.
شبکههای اجتماعی بسیار شخصیتمحور هستند، اینفلوئنسرها به احساسات خریدار درباره خودشان وابستهاند تا محصول یا تجربهشان را بفروشند. و چون شبکههای اجتماعی درباره اینجا و اکنون هستند، خرید لحظهای در آنجا بسیار مهم است.
به طور خلاصه مزایای پینترست:
- مشکلات مردم را حل میکند
- برای الهامگیری عالی است
- موتور جستجو در مقابل فید خبری لحظهای
- محتوا در طول زمان مرتبط باقی میماند
- برای جذب خریدارانی که برنامهریزی میکنند عالی است
- مبتنی بر مرتبط بودن به جای رابطه (پس میتوانید روی محتوا تمرکز کنید، نه تصویر خودتان)
- برای کسب درآمد طولانیمدت آسان است
در نهایت،وقتی دلایل بازدید کاربران از پینترست را درک کنید، دادن چیزی که مردم میخواهند بسیار آسانتر میشود. برای موفقیت طولانیمدت با محتوای همیشهسبز و قابل ذخیره برنامهریزی کنید و تماشا کنید که موفقیت شما در پینترست رشد میکند.
source