

پورشه 911 توربو S جدید با رونمایی از قوای محرکه هیبریدی 711 اسب بخاری و ثبت رکوردی خیرهکننده در نوربرگرینگ، رسما معرفی شد.
شرکت خودروسازی پورشه در جریان نمایشگاه خودروی مونیخ 2025، با رونمایی از نسخه فیس لیفت و متحول شده پرچمدار خانواده 911، دنیای خودروهای اسپرت را وارد مرحله جدیدی کرد. پورشه 911 توربو S جدید با کد 992.2، برای اولین بار در تاریخ این مدل نمادین، به یک قوای محرکه هیبریدی مجهز شده است. اما پورشه با وفاداری به فلسفه خود، از این فناوری نه برای کاهش مصرف سوخت، بلکه برای دستیابی به سطحی جدید و ویرانگر از عملکرد استفاده کرده است. نتیجه این رویکرد، خلق یک هیولای 711 اسب بخاری است که با بهبود 14 ثانیهای رکورد خود در پیست نوربرگرینگ، ثابت کرده که دوران جدیدی از قدرت و مهندسی در اشتوتگارت آغاز شده است.
مشخصات فنی پورشه 911 توربو S جدید
قلب تپنده این هیولای جدید، یک قوای محرکه کاملا جدید و هیبریدی است که پورشه آن را T-Hybrid مینامد. این سیستم از یک موتور شش سیلندر تخت باکسر 3.6 لیتری ارتقا یافته در کنار دو توربوشارژر الکتریکی بهره میبرد که بر روی یک معماری الکتریکی 400 ولتی کار میکنند. نتیجه این ترکیب، دستیابی به حداکثر قدرت 711 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتنمتر است. این قدرت عظیم از طریق گیربکس 8 سرعته PDK به هر چهار چرخ منتقل شده و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در تنها 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت را به 322 کیلومتر بر ساعت میرساند. سیستم کنترل دینامیکی شاسی پورشه (PDCC) نیز با بهرهگیری از سیستم الکتریکی، اکنون عملکردی سریعتر و دقیقتر از همیشه دارد.
طراحی ظاهری و داخلی
مهمترین و هوشمندانهترین تغییر ظاهری در پورشه 911 توربو S جدید در نمای جلوی آن رخ داده است. این مدل اکنون به یک سیستم گریل فعال (AGS) با دریچههای عمودی مجهز شده که پیش از این تنها در مدلهای تمام الکتریکی پورشه مانند تایکان دیده میشد. این سیستم هوشمند با تنظیم مستقل زاویه 5 دریچه اصلی و یک دریچه مرکزی، جریان هوا را برای خنککاری بهتر و بهینهتر سیستم هیبریدی و همچنین کاهش مقاومت هوا در سرعتهای بالا، مدیریت میکند. اسپویلر فعال در جلو و باله متحرک و بزرگ در عقب نیز با هماهنگی کامل با این سیستم، نیروی رو به پایین را به شکل قابل توجهی افزایش میدهند. رینگهای جدید با طراحی آیرودینامیک و خروجیهای اگزوز چهارگانه با طراحی جدید، این پکیج ظاهری تکاملیافته و کارآمد را تکمیل میکنند.
در داخل کابین، پورشه با یک بهروزرسانی هوشمندانه، فضای داخلی را مدرنسازی کرده بدون آنکه به اصالت و ارگونومی رانندهمحور 911 لطمه بزند. در مقابل راننده، برای اولین بار یک کلاستر تمام دیجیتال و خمیده 12.6 اینچی قرار گرفته و در مرکز داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 10.9 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی تعبیه شده است. با این حال، پورشه برخلاف بسیاری از رقبا، با حفظ یک ردیف از دکمههای فیزیکی برای عملکردهای کلیدی در زیر نمایشگر مرکزی، حس لامسه و کنترل مکانیکی دقیق را که برای رانندگان حرفهای اهمیت حیاتی دارد، حفظ کرده است.
قیمت پورشه 911 توربو اس جدید
پیشفروش پورشه 911 توربو S جدید با قیمت پایه حدود 270 هزار دلار آمریکا برای نسخه کوپه آغاز شده است. در نهایت باید گفت که پورشه با معرفی 911 توربو S هیبریدی، به وضوح نشان داد که دوران جدیدی از عملکرد را آغاز کرده است. این شرکت با استفاده هوشمندانه از فناوری الکتریکی نه برای کاهش مصرف سوخت، بلکه برای افزایش قدرت و بهبود پاسخگویی، روح 911 را در عین وفاداری به اصالت آن، برای آینده بازتعریف کرده است. این خودرو یک شاهکار مهندسی است که ثابت میکند تکنولوژی هیبرید میتواند هیجان انگیزتر از همیشه باشد.

source