
 
  درحالیکه تب شاسیبلندها در سراسر جهان فراگیر شده، نیسان با معرفی دو سدان جدید، نشان داد که بازار چین همچنان به این خودروهای سنتی وفادار است. این شرکت از سدان پلاگینهیبریدی N6 و نسل جدید نیسان تیانا که در بازارهای دیگر با نام آلتیما شناخته میشود، رونمایی کرده است. این دو خودرو که حاصل همکاری مشترک نیسان و دانگفنگ هستند، قرار است تا پیش از پایان سال جاری میلادی وارد نمایندگیهای نیسان در چین شوند. این اقدام نیسان در زمانی صورت میگیرد که بسیاری از خودروسازان، تولید سدانها را در بازارهای غربی کاهش داده یا متوقف کردهاند؛ اما علاقه پایدار مشتریان چینی به این کلاس خودرو، نیسان را به سرمایهگذاری بیشتر در این بخش ترغیب کرده است.

N6، اولین سدان پلاگینهیبریدی نیسان
خودروی N6 بهعنوان اولین سدان پلاگینهیبریدی نیسان، گامی مهم برای این شرکت در مسیر برقیسازی محصولاتش محسوب میشود. طراحی زاویهدار و تهاجمی آن، DNA مشترکی با مدل تمام برقی N7 دارد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی بهره میبرد که درمجموع ۲۰۸ اسب بخار قدرت تولید میکنند. انرژی موردنیاز موتور الکتریکی از یک باتری ۲۱.۱ کیلووات ساعتی تأمین میشود که به گفته نیسان، بزرگترین باتری در کلاس خود است و امکان پیمودن تا 130 کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی برای N6 فراهم میکند.

نیسان تیانا، آلتیما با تکنولوژی چینی
مدل دوم، نیسان تیانا جدید است که درواقع نسخه فیسلیفت آلتیما محسوب میشود. این خودرو با الهام از طراحی جدید نیسان سنترا، در بخشهای جلو و عقب بازطراحی شده است. زیر کاپوت آن همان موتور قدرتمند ۲ لیتری توربوشارژ با توان ۲۴۰ اسب بخار قرار دارد؛ اما بزرگترین تغییر در کابین رخ داده است؛ جایی که سیستم کاکپیت هوشمند HarmonySpace 5.0 ساخت هواوی و یک سیستم صوتی جدید، فضای داخلی را مدرنتر از همیشه کردهاند. این نرمافزار، تجربه کاربری بسیار روان و هوشمندی را که پیشازاین در محصولات هواوی دیده شده بود، به دنیای خودروهای بنزینی وارد میکند.

این تمرکز بر بازار چین در حالی است که خانواده سدانهای نیسان در آمریکا رو به کاهش است و مدل ورسا نیز در پایان سال جاری بازنشسته خواهد شد. یکی از مدیران ارشد نیسان، این اقدام را بخشی از برنامه بازسازی بزرگ شرکت با عنوان «Re:Nissan» توصیف کرده است.
 
  
source
 
                 
 