هوش مصنوعی این روزها غوغا به پا کرده است. شرکت نرمافزار CRM دیدار در یک نشست خبری، از دستیار هوش مصنوعی خود با نام «آیدا» رونمایی کرد. این ابزار هوشمند با هدف جایگزینی ادمین انسانی طراحی شده و به اینستاگرام، تلگرام، بله و وبسایت کسبوکارها متصل میشود تا فرآیند فروش را بهبود دهد.
محسن محمودی، مدیرعامل آیدا، گفت: «ما آیدا را طوری طراحی کردهایم که مانند یک انسان رفتار کند. او میتواند مشتری را متقاعد کند که از فروشگاه خرید کند.» او تأکید کرد که آیدا فقط جایگزین ادمین نیست، بلکه به تیم فروش انسانی نیز کمک میکند. کارشناسان فروش میتوانند اطلاعات مشتریان را از آیدا دریافت کنند و تصمیمگیری دقیقتری داشته باشند.
دیدار آیدا را در سه نسخه کارشناس، کارشناس ارشد و کارآموز ۱۴روزه ارائه میدهد. محمودی توضیح داد: «کاربران میتوانند رفتار آیدا را شخصیسازی کنند. مثلاً از او بخواهند پس از پایان مکالمه، سوالی خلاقانه بپرسد یا از تکنیک خاصی برای فروش استفاده کند.» او افزود که استفاده از آیدا باعث کاهش تماسهای ورودی شده است.
سهند هاشمی، مدیر موفقیت مشتریان دیدار، گفت: «ما از مدتها پیش روی استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به SMEها تمرکز کردهایم. اکنون حدود ۱۰۰ مشتری بهصورت پایلوت از آیدا در فروش و پشتیبانی استفاده میکنند.»
حمید محمودزاده، مدیرعامل دیدار، اعلام کرد: «تنها ۹ درصد کسبوکارهای ایرانی از CRM استفاده میکنند. این یعنی ۹۱ درصد بازار هنوز خالی است و فرصت بزرگی برای رشد وجود دارد.»
منبع: دیجیاتو
source