Wp Header Logo 1586.png


در این روزها که بیشتر شرکت‌های خودروسازی به سمت برقی‌سازی خودروهای خود پیش رفته‌اند، هوندا در نظر دارد تا به توسعه موتورهای احتراق داخلی (ICE) اقدام کند. این شرکت ژاپنی بر روی نسل جدیدی از موتورهای چهار سیلندر کار می‌کند.

موتورهای جدید هوندا، با حجم‌های 1.5 و 2.0 لیتر، از نوع تزریق مستقیم و چرخه اتکینسون هستند. تمرکز اصلی هوندا این است که در طراحی این موتورها، به بالاترین راندمان احتراق دست یابد.

به گفته هوندا، در موتور 1.5 لیتری، دامنه دور موتور نسبت به نمونه‌های فعلی، بیش از 40 درصد افزایش یافته است. با کوچک‌سازی واحد محرک جلو، وزن آن نیز کاهش یافته است. این شرکت سعی می‌کند که به بهینه‌سازی نسبت هوا به سوخت بپردازد و در کاهش آلایندگی نیز اثرگذار باشد.

هدف از این رویکرد، انطباق با مقررات سختگیرانه آلایندگی در بسیاری از مناطق جهان است. بر اساس اطلاعات جدیدی که منتشر شد، این کمپانی ژاپنی در حال حاضر بر روی یک پلتفرم جدید میان‌سایز برای خودروهای برقی‌سازی شده آینده نیز کار می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که این خودروها نسبت به نسخه‌های هیبریدی فعلی تا 10 درصد کاهش مصرف سوخت داشته باشند. با ایجاد تغییراتی در بدنه، وزن خودروها نیز تا 90 کیلوگرم کمتر شده است. این کارها در نهایت باعث کاهش هزینه‌ مدل‌های مختلف کمپانی شد.

هوندا قصد دارد تا سال 2027، هزینه تولید خودروهای هیبریدی خود را در مقایسه با مدل‌های سال 2018، به نصف کاهش دهد و بیش از 60 درصد قطعات خودروهای میان‌سایزش را با دیگر مدل‌ها در این رده به اشتراک بگذارد.

پیش‌بینی می‌شود که تا پایان دهه جاری، هوندا به طور سالانه 1.3 میلیون دستگاه خودروی هیبریدی به فروش برساند و تا سال 2040، خودروهای برقی و پیل سوختی را به بازار ارائه کند. هوندا برنامه‌ریزی کرده است تا یک دهه پس از این اتفاق نیز، به خنثی‌سازی کربن در تمامی فعالیت‌های خود دست پیدا کند.





source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *