Wp Header Logo 738.png

رئیس انجمن آموزش عالی ایران مطرح کرد؛

ساماندهی آموزش عالی مهارتی با ادغام دانشگاه های مهارتی

ابراهیم صالحی عمران، رئیس انجمن آموزش عالی کشور در مقاله‌ای بر ساماندهی آموزش عالی مهارتی با ادغام دانشگاه‌های مهارتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ابراهیم صالحی‌عمران رئیس انجمن آموزش عالی کشور در مقاله‌‌ای تحت عنوان “ساماندهی آموزش عالی مهارتی: ادغام و تجمع دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی کاربردی” بر ساماندهی آموزش عالی مهارتی تاکید کرد.

در مقدمه این مقاله آورده شده است که یکی از چالش‌های اساسی در حوزه آموزش‌های مهارتی در ایران، ارائه جداگانه این آموزش‌ها توسط دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی‌کاربردی است، این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تجمع این دو دانشگاه بر بهبود کارایی، اثر‌بخشی و پاسخگویی بهتر به نیازهای نیروی انسانی جامعه ادغام شده است.

روش شناسی: در این مقاله، از رویکرد تحلیلی استفاده شده است، اطلاعات به دست آمده از منابع آموزشی و دانشگاه ارزیابی شده است. تحلیل ها بر اساس داده‌های کیفی و منابع موجود ادغام شده است.

نتیجه گیری و پیشنهادات: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که تجمیع دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی منجر به افزایش کارایی، اثربخشی و کیفیت آموزش‌های عالی مهارتی خواهد شد. این تجمیع همچنین به بهبود تطابق آموزش‌ها با نیازهای بازار کار و افزایش پاسخگویی به تقاضای نیروی انسانی می‌انجامد. پیشنهاد می‌شود که در فرایند تجمیع هماهنگی با نهادهای اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی تقویت شود و بخش‌های خصوصی و کارفرمایان به عنوان ذی نفعان اصلی در برنامه ریزی آموزش مهارت‌ها مشارکت داشته باشد.

نوآوری و اصالت: این مطالعه، تحلیل جامعی از ادغام دو دانشگاه بزرگ مهارتی در ایران ارائه می‌دهد، نوآوری این پژوهش در تاکید بر هم راستایی آموزش‌های مهارتی با اطلاعات بازار کار و نیازهای نیروی انسانی و تاثیر مثبت تجمیع در افزایش بهره وری و کیفیت آموزش‌‌های عالی مهارتی است.

متن کامل مقاله دانلود کنید.  

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *