Wp Header Logo 67.png

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری؛

آیا بابک زنجانی آزاد شده است؟  پرونده هواپیمای اوکراینی با نقص تحقیقاتی رو به رو شد

سخنگوی قوه قضائیه درباره آزادی بابک زنجانی گفت: پس از همکاری که ایشان انجام داد و نسبت به رد مال اقدام‌ مفیدی صورت گرفت؛ نتیجه این شد که اعدام او به ۲۰ حبس تبدیل شد که بخشی از حبس را تحمل کرده و بخشی از حبس هم  در حال تحمل است و اقدام جدیدی انجام نشده است. اگر اقدامات ارفاقی در مورد شان صورت گیرد متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز گفت: اگر امروز دشمن خونخوار مسلمانان توانسته در کشورهای مختلف مثل فلسطین و یمن و لبنان و… به اراضی مسلمانان دست درازی کند شاید عدم عنایت لازم به پیام پیامبر(ص) که وحدت بین مسلمان بود، می‌باشد  و ما باید به این وحدت برگردیم تا در مقابله با استکبار بتوانیم به وظیفه انسانی خودمان عمل کنیم.‌ در داخل  هم همین طور است و وحدت کلید پیروزی در همه امور است.

سرانجام پرونده ساخت هتل ۳۰ طبقه در منطقه ولنجک 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده ساخت هتل ۳۰ طبقه در منطقه ولنجک که دیوان عدالت مصوبه شهرداری تهران را  در پی گزارش سازمان بازرسی باطل اعلام کرده است، به کجا رسید و آیا روند ساخت هتل ادامه دارد؟ گفت: در خصوص این هتل با اعلام شکایت سازمان بازرسی در چند محور از منظر اداری تخلفاتی شده بود که مراتب با دو ویژگی اعم از تقاضای ابطال پروانه و دیگر برای ابطال مصوبه کمیسیون ماده ۵ از دیوان عدالت درخواست شده بود رسیدگی‌ها انجام شد.  ابطال مصوبه کمیسیون ماده ۵  توسط دیوان عدالت  انجام شد و پرونده به شهرداری برای بررسی مجدد اعاده شد.

وی افزود: در خصوص پروانه ساختمان نیز پرونده در شعبه اول دیوان عدالت در حال رسیدگی است. همچنین بحث قصور و تقصیر مسئولین مربوطه مطرح است که  تعقیب کیفری آنها درخواست شده و در این خصوص پرونده‌ای در دادگستری تشکیل شده است.ساخت این ساختمان طبقاتی تا تعیین تکلیف نهایی متوقف شده است.

آیا بابک زنجانی آزاد شده است؟

وی در پاسخ به سوالی درباره براینکه آیا بابک زنجانی آزاد شده است یا خیر؟ گفت:  پس از همکاری که ایشان انجام داد و نسبت به رد مال اقدام‌ مفیدی صورت گرفت؛ نتیجه این شد که اعدام او به ۲۰ حبس تبدیل شد که بخشی از حبس را تحمل کرده و بخشی از حبس هم  در حال تحمل است و اقدام جدیدی انجام نشده است. اگر اقدامات ارفاقی در مورد شان صورت گیرد متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

پلمب یک مرکز آموزشی وابسته به کشور آلمان در تهران

جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره پلمب یک مرکز آموزشی وابسته به کشور آلمان در تهران گفت: با توجه به گزارشات ارسال شده مبنی بر اقدامات مراکزی در آلمان، تحقیقات در حال انجام است برخی از این مراکز پلمب و حساب‌ها مسدود شده و سایر اتفاقات اطلاع رسانی خواهد شد.

 پرونده هواپیمای اوکراینی پس از رسیدگی‌ها با نقص تحقیقاتی رو به رو شد

جهانگیر در پاسخ به پرسشی در خصوص سرانجام پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: درباره هواپیما اوکراینی همه تلاش سازمان نیروهای مسلح این بوده که تمامی جوانب عادلانه مطرح شود. این پرونده پس از رسیدگی‌ها با نقص تحقیقاتی رو به رو شد که تحقیقات آغاز شده و پس از رفع نقص اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

جهانگیر در پاسخ به پرونده بازداشت مالک باشگاه نساجی گفت: موضوع برخورد با جاعلین چه در دستگاه قضائی و چه محیط‌های دولتی از خطوط قرمز دستگاه قضائی است و برخوردهای جدی را در دستورکار قرار داده ایم. این افراد از ارفاقات قانونی بهره نخواهند برد، همچنین تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

شناسایی گلوگاه‌های فساد 

وی در پاسخ به پرونده مشترک دولت و قوه در راستای مبارزه با فساد گفت: در این راستا دستگاه قضائی همکاری تنگاتنگی در راستای مبارزه فساد داشته است. شناسایی گلوگاه‌های فساد صورت گرفته که بیش از ٢١۴ بستر فساد شناسایی شد و به دولت سیزدهم ارائه شد و پیگیری‌های لازم صورت گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: ١٢ گلوگاه بسته شده و امکان سو استفاده آنها دیگر وجود ندارد. در دولت جدید نیز شاهد خواهیم بود که بیش از گذشته در این بحث کار را جلو خواهیم برد. برای همه بخش‌های کشور یک بسته آسیب شناسانه بسترهای فساد آماده شده و برای عالی‌ترین مقامات دستگاه‌ها ارسال شده و تا نتیجه گیری نهایی در حال پیگیری است. اولویت اقدامات پیشگیرانه از جمله کارهای مشترکی است که بین دولت و قوه قضائیه تشکیل شده و یا در حال تشکیل در راستای مبارزه با فساد است.

آخرین وضعیت پرونده چای دبش/  فاطمی امین وزیر سابق صمت آزاد شد

جهانگیر درباره پرونده چای دبش گفت: همانطور که ریاست قوه اعلام کرده به ویژه در پرونده‌های خاص ورود دستگاه قضائی به صورت جدی انجام خواهد شد و در این مورد نیز عملیاتی شد. افرادی مانند فاطمی امین وزیر سابق صمت احضار شد و تحقیقات انجام شده که در حال حاضر با تودیع وثیقه دو نفر آزاد هستند.

گزارش در حال به روز رسانی است…

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *