رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای کشور در گفتگو با آناتک:

بازدید ۳ بعدی و برخط از نمایشگاه الکامپ به عنوان یک نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات میتواند بسیار جذاب باشد، علی حکیمجوادی، رئیس نصر کشور میگوید که در این دوره یا دورههای آتی احتمالاً شاهد اجرای این ایده خواهیم بود. او همچنین جوانان نسل جدید را مخاطبان اصلی نمایشگاه الکامپ بر میشمارد.
دورۀ ۲۸ نمایشگاه الکامپ از ۲۷ خردادماه با حضور بیش از ۵۰۰ شرکت فعال در حوزۀ فناوری اطلاعات توسط سازمان نظام صنفی رایانهای برگزار خواهد شد. امروز نشست خبری این رویداد در محل دبیرخانۀ نصر برگزار شد. گفتوگویی اختصاصی دربارۀ نقش فناوری در ماهیت نمایشگاه الکامپ با علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای کشور داشتهایم که شرح آن را در ادامه میخوانید:
آناتک: با توجه به امکانات فناورانه جدید آیا نوآوریهایی مثل بازدید برخط از نمایشگاه در دستور کار شما خواهد بود؟
حکیمجوادی: تاکنون در رابطه با این موضوع یک یا دو پیشنهاد از شرکتهای توسعه دهندۀ برنامکهای اختصاصی برای نمایشگاهها دریافت کردهایم.(شرکتهایی که برنامکهایی برای پوشش سه بعدی نمایشگاهها توسعه دادهاند)، اما در حال حاضر هنوز به جمع بندی نرسیدهایم.
البته بنده خود از جمله کسانی هستم که بسیار علاقهمندم تا این امکان برای نمایشگاه الکامپ فراهم شود، به خصوص که توسعۀ ظرفیت بازدید برخط از نمایشگاه به کسانی که امکان بازدید حضوری از الکامپ را به هر دلیل پیدا نکردهاند، کمک خواهد کرد که نمایشگاه را ببینند. ایجاد ظرفیت بازدید برخط همچنین علاقهمندان به الکامپ را قادر میسازد تا پیش از بازدید از نمایشگاه برنامهریزی کنند که مایل به بازدید از چه غرفهها یا سالنهایی هستند.
باید گفت که در حال حاضر در بسیاری از نمایشگاههای بزرگ دنیا این امکان فراهم شده است که علاقهمندان به کمک برنامکهای مورد اشاره میتوانند از آخرین اتفاقات نمایشگاه آگاه شوند یا در سخنرانیها و رویدادهای جانبی که علاقهمند هستند، شرکت کنند.
فکر میکنم اضافه کردن این امکان به نمایشگاه الکامپ مزیت بسیار مطلوبی است که ما در سازمان نظام صنفی رایانهای میتوانیم به الکامپ اضافه کنیم. تمهیداتی نیز در این خصوص اندیشیدهایم، البته نمیدانم به نمایشگاه ۲۸ برسد یا در دورههای آتی این امکان فراهم شود.
آناتک: با توجه به گسترش فناوریهای نوین و بعضاً کاهش رغبت مردم به بازدید حضوری از نمایشگاهها به نظر شما چه آیندهای در انتظار نمایشگاه الکامپ خواهد بود، آیا مانند برخی از نمایشگاهها باید منتظر تعطیلی آن باشیم؟
حکیمجوادی: فکر میکنم شکل آن تغییر میکند. معمولاً افراد پیش از نمایشگاهها اهدافی را برای خود ترسیم میکنند و حوزههایی را مدنظر قرار میدهند، تا هنگام برگزاری نمایشگاه به آنها مراجعه کنند و ارتباط بگیرند. شاید حتی جای کوچک شدن، بزرگتر هم شود.
مالها میتوانند نمونه و مصداق حرف بنده باشند. توسعۀ فناوری و تغییر سبک زندگی مالها را کنار خردهفروشیها شکل داد.
خبرنگار فناوری آناتک: نظرات و پیشنهادات شرکتکنندگان و بازدیدکنندگان در سالهای گذشته چگونه جمعآور و پیگیری شده است؟
حکیم جوادی: ما در سالهای گذشته سعی کردهایم نقطه نظرها و پیشنهادهای بازدیدکنندگان را جمع کنیم و مورد استفاده قرار دهیم. امسال هم فرم یا برنامکی (اپلیکیشن) پیشبینی شده است تا بازدیدکنندگان نظرات خود را منتقل کنند.
آناتک: چه اقداماتی در نظر گرفتهاید تا بازدیدکنندگان جوان و دانشجویان به این رویداد جذب شوند؟
حکیم جوادی: مخاطب اصلی نمایشگاه دهۀ هشتادیها و نسل جدید هستند، بیشترین مراجعه به الکامپها از همین گروه سنی است. برنامههایی مانند الکامپ استارز را به همین منظور جذابتر شدن نمایشگاه برای نسل جدید پیشبینی کردهایم و اجرا میکنیم. امروز همین نسل است که آیندۀ فناوری اطلاعات ایران را میسازند.
source