Wp Header Logo 1378.png

نخستین ایستگاه سوپرشارژ کلاس ۱۰۰ مگاواتی ویژه کامیون‌های سنگین با نام ایستگاه سوپرشارژ مگاواتی کامیون‌های سنگین سیچوان یوان‌چی شینگ‌گوانگ دیروز در شهرستان خودمختار قوم چیانگ بیچوان، شهر میانیانگ چین به‌طور رسمی آغاز به کار کرد. این تاسیسات بر پایه فناوری سوپرشارژ مگاواتی شرکت هواوی ساخته شده است.

ایستگاه سوپر شارژ مگاواتی کامیون‌های سنگین سیچوان یوان‌چی به‌عنوان یک پایگاه نمایشی برای سوپرشارژ مگاواتی در حوزه حمل‌ونقل مواد عمده در مسیرهای متوسط و کوتاه در معادن شن و ماسه بیچوان عمل می‌کند. این پروژه توسط شرکت Sichuan Yuanqi Xingguang Digital Energy Technology Co., Ltd. و با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون یوان (معادل ۲۰٫۸۶ میلیون دلار آمریکا) توسعه یافته و در زمینی به مساحت ۷۰ مو (حدود ۱۱٫۵ جریب معادل ۴۶ هزار متر مربع) ساخته شده است.

ایستگاه سوپر شارژ هواوی

با توان طراحی ‌شده ۱۰۰ مگاوات، این ایستگاه مجهز به ۱۸ سکوی شارژ ۱٫۴۴ مگاواتی و ۱۰۸ سکوی شارژ مایع‌ خنک ۶۰۰ کیلوواتی است. ظرفیت طراحی‌ شده به این مرکز امکان می‌دهد روزانه به ۷۰۰ کامیون برقی سنگین خدمات‌رسانی کند و حجم شارژ روزانه آن بیش از ۳۰۰ هزار کیلووات‌ ساعت برآورد می‌شود. همچنین این تاسیسات دارای یک پارکینگ خورشیدی با ظرفیت نزدیک به ۱ مگاوات و دو واحد ذخیره‌سازی انرژی با خنک‌سازی هوشمند مایع-بادی با ظرفیت ۲۱۵ کیلووات‌ساعت است.

با بهره‌گیری از تجهیزات سوپرشارژ مگاواتی هواوی، این ایستگاه با کامیون‌های سنگین دارای قابلیت سوپر شارژ ۳.۵C سازگار است و این امکان را برای رانندگان فراهم می‌سازد که تنها با پنج دقیقه شارژ، مسافت ۱۰۰ کیلومتر را طی کنند. بر اساس برآوردها، صاحبان کامیون‌ها می‌توانند در هر کیلومتر ۱٫۵ یوان (حدود ۰٫۲۱ دلار آمریکا) در هزینه انرژی صرفه‌جویی کنند؛ رقمی که سالانه به حدود ۱۵۰ هزار یوان (۲۱ هزار دلار آمریکا) می‌رسد و عملا در یک دوره سه‌ ساله به‌اندازه بهای یک کامیون صرفه‌جویی خواهد شد. از سوی دیگر، برای بهره ‌برداران ایستگاه، افزایش راندمان شارژ باعث بهبود بیش از ۱۵ درصدی بهره‌وری عملیاتی خواهد شد.

ایستگاه سوپر شارژ هواوی

یکی از نوآوری‌های کلیدی این ایستگاه، دوستی بیشتر با شبکه برق است. راهکار هواوی با یکپارچه‌سازی انرژی خورشیدی هوشمند و ذخیره‌سازی انرژی مبتنی بر شبکه، یک ریزشبکه ذخیره‌سازی ایجاد می‌کند. این ریزشبکه می‌تواند هم در حالت متصل به شبکه اصلی و هم به‌صورت مستقل فعالیت کند و بدین ترتیب اثرات شارژهای پرقدرت بر شبکه را کاهش داده و مشکلات پایداری را برطرف سازد. افزون بر این، این ریزشبکه با بهره‌گیری از فناوری نیروگاه مجازی (VPP) با شبکه برق تعامل می‌کند تا مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر را به حداکثر برساند. با بهره‌گیری از اختلاف قیمت برق در ساعات اوج و کم‌باری هزینه‌ها را کاهش دهد و درآمدزایی کند؛ در نتیجه هماهنگی میان «خودرو، ایستگاه شارژ و شبکه برق» محقق می‌شود.

راهکار یکپارچه که در این ایستگاه به ‌کار گرفته شده، روزانه حدود ۵ هزار کیلووات‌ ساعت برق سبز تولید می‌کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود برقی‌سازی کامیون‌های سنگین موجب کاهش سالانه ۴۵ هزار تُن انتشار کربن شود.

برقی‌سازی کامیون‌های سنگین و توسعه زیرساخت‌های نوینی مانند ایستگاه سوپرشارژ مگاواتی هواوی می‌تواند آینده حمل‌ونقل سنگین را دگرگون کند و نقش بزرگی در کاهش آلودگی و هزینه‌های عملیاتی داشته باشد. به نظر شما آیا چنین فناوری‌هایی در آینده نزدیک می‌توانند در کشورهای دیگر از جمله ایران نیز پیاده‌سازی شوند؟ دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمندتان را در بخش نظرات با ما و کاربران چرخان در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

  1. ایستگاه شارژ خودروهای برقی به جاده هراز و جاده مشهد رسید
  2. ایستگاه شارژ خودروهای برقی افزایش یافت / توسعه استفاده از خودروهای پاک
  3. راه اندازی ایستگاه شارژ خودروهای برقی با مشارکت گروه بهمن، مپنا و پلیس راهور؛
  4. کرمان موتور پیشگام در ایجاد و راه اندازی ایستگاه شارژ خودروهای برقی در مراکز خرید تهران

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *