Wp Header Logo 1823.png

پژو پارس یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران‌خودرو بود که حدود 24 سال تولید شد و طرفداران فراوانی پیدا کرد. هرچند تولید این خودرو سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان در آخر خرداد 1403 پایان پیدا کرد اما پارس همچنان خریداران زیادی دارد و نمونه‌های صفرکیلومتر آن هنوز هم برای خرید پیدا می‌شود.

درحالی‌که پارس سال‌ها بدون تغییر بزرگی تولید شد، ایران‌خودرو در سال‌های پایانی تولید آن یعنی از اوایل سال 1401 دست به ارتقاء آپشن‌های این سدان فرتوت زد تا پژوی محبوب خریداران ایرانی لااقل از لحاظ آپشن کمی بروزتر شود. بدین منظور، در کنار نسخه معمولی پارس، ایران‌خودرو دو تیپ جدید بنام‌های سفارشی و سفارشی ELX را عرضه کرد که از لحاظ امکانات باهم تفاوت داشتند. عرضه این دو تیپ جدید در کنار پارس معمولی قبلی اما شرایط را کمی گیج‌کننده کرد و باعث شد خریداران در آپشن‌های هرکدام از تیپ‌های پارس دچار ابهام شوند. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم تفاوت‌های این سه تیپ و آپشن‌های هرکدام را بررسی کنیم.

پیش از پرداخت به آپشن‌های این سه تیپ، ابتدا به پیشرانه آن‌ها می‌پردازیم. ایران‌خودرو این تیپ‌ها را با دو پیشرانه XU7P و TU5 به بازار عرضه کرد که اولی با نام پارس سال و دومی با نام پارس LX شناخته می‌شود. این یعنی از اوایل سال 1401 مجموعاً شش نسخه مختلف پژو پارس به بازار عرضه شد که شامل سال معمولی، سال سفارشی و سال سفارشی ELX به همراه پارس TU5 معمولی، پارس TU5 سفارشی و پارس TU5 سفارشی ELX می‌شود. از لحاظ آپشن، تیپ‌های معمولی چه با موتور XU7P و چه TU5 باهم یکسان هستند و همین موضوع در مورد تیپ‌های سفارشی و سفارشی ELX هم صدق می‌کند.

پژو پارس معمولی

این تیپ کمترین امکانات را دارد. در پارس معمولی، رینگ‌ها فولادی و ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند. در این تیپ همچنین از نمایشگر لمسی هم خبری نیست و اساساً همان پارس ساده قدیمی را می‌بینیم.

پژو پارس سفارشی

در این تیپ شاهد چند آپشن بیشتر هستیم که شامل رینگ آلومینیومی، ترمزهای دیسکی عقب و شیشه‌های عقب دودی می‌شود ولی همچنان از نمایشگر لمسی خبری نیست.

پژو پارس سفارشی ELX

این فول‌ترین و مجهزترین تیپ پژو پارس محسوب می‌شود. پارس سفارشی ELX علاوه بر رینگ آلومینیومی، ترمزهای دیسکی عقب و شیشه‌های دودی که برای پارس سفارشی ذکر کردیم، از نمایشگر لمسی، دوربین دید عقب، سنسور نور و باران و سیستم پایش باد تایرها هم برخوردار است. این تیپ در بیرون هم به چراغ‌های عقب دودی و چراغ خطر سوم سقفی مجهز است.

پارس معمولی پارس سفارشی پارس سفارشی ELX
رینگ فولادی آلومینیومی آلومینیومی
ترمز عقب کاسه‌ای دیسکی دیسکی
شیشه‌های عقب دودی ندارد دارد دارد
نمایشگر لمسی ندارد ندارد دارد
دوربین دنده عقب ندارد ندارد دارد
سنسور نور و باران ندارد ندارد دارد

 

نوشته بررسی تفاوت انواع پژو پارس؛ معمولی، سفارشی، ELX اولین بار در چرخان پدیدار شد.

source

rastannameh.ir

توسط rastannameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *